Topscorerslijst Heren Senioren

Hierbij dan uiteindelijk toch de topscorerslijst van het seizoen 22-23 en de Topscorerlijst allertijden.

De topscorer van seizoen 22-23 is geworden: Jordy de la Cour met 157 doelpunten uit 27 wedstrijden.
De meeste velddoelpunten gedurende het seizoen zijn gemaakt door Dave Oehler die 144 keer vanuit een spelsituatie raakt prikte.
Het hoogste gemiddelde is echter voor Marc Eshuijs die in 22 wedstrijden als enige over een gemiddelde van 6 doelpunten kwam.

Met een gemiddelde van ruim 80% wist Zaanstreek het, onder aanvoering van penalty-killer Jordy, het bij de penalty’s aanzienlijk beter te doen dan de tegenstanders die niet verder kwamen dan 67%.
Vooral Timo Wielenga had daarin een groot aandeel, want hij stopte meer dan de helft van alle op hem afgevuurde penalty’s.

Ondanks dat hij maar 17 wedstrijden meespeelde, nam Robin van den Boog ook dit jaar zijn vaste plek weer in bij het 2 minuten klassement. De 11 keer dat hij dit seizoen even mocht gaan zitten zijn weliswaar minder dan vorige seizoenen, maar toch nog altijd goed voor plek 1!

NIEMAND kreeg dit jaar een rode kaart bij Zaanstreek, een absoluut hoogtepunt in de historie van deze lijst.

Een aantal noemenswaardigheden uit de topscorer lijst allertijden:

• Sem en Rick kwamen nieuw binnen in de lijst op plek 74 en 113 en breiden het aantal spelers in de lijst uit naar 122. Sem was daarmee ook gelijk de grootste stijger in de lijst.
  • Er zijn 26 spelers uit de lijst nog steeds actief als spelend lid.
  • Dave moet nog 4 wedstrijden tot aan zijn 500e wedstrijd.
  • Jasper is over de 1000 doelpunten bij heren 1 en voegt zich daarmee bij een select gezelschap van 9 spelers die dit ooit gepresteerd hebben.
  • Robin is over de 250x 2 minuten heen en heeft inmiddels 520 minuten voor straf aan de kant gezeten.
  • Afgelopen seizoen speelden Wouter zijn 200e, Jasper zijn 250e en Dian zijn 300e wedstrijd.
  • Helaas is de veldwedstrijd tegen VIDO zoekgeraakt en dus niet verwerkt in de stand.

Vanaf dit seizoen zal de veldcompetitie niet meer meetellen voor de topscorerlijst omdat zowel heren 1 als heren 2 niet aan deze competitie zullen deelnemen.