Wedstrijdverslag HVC HS1 – Zaanstreek HS1

De allerlaatste wedstrijd van het debuutjaar van heren 1 in de tweede divisie stond op het programma. Uitgerekend deze wedstrijd was 213 km verwijderd van Zaandam. Maar natuurlijk hebben wij onze trouwe fanbase, die vrijwillig deze 2,5 uur durende busreis met ons hebben willen maken. Hulde!

De 2e plek was zo goed als zeker door verlies van Huissen zaterdagavond. Wat een prestatie! Maar toch gingen de heren met één doel richting Emmer-Compascuum: tegen elke tegenstander punten pakken.

Zondagochtend (of zondagnacht voor jonge goden zoals Loïc) om 09:00 vertrok de bus. De bus die mede mogelijk gemaakt werd door jullie, onze donateurs, waarvoor ontzettend veel dank! Deze reis was Mario kart nog zeer populair, autotheorie werd geleerd, maar uiteindelijk werd “oogjes toe” toch de meest populaire activiteit.

Nadat HVC al een uur bezig was met de warming-up in de gang, kwamen de heren van Zaanstreek ook in beweging. Na een aantal laatste tactische aanwijzingen, waar sinds de laatste ontmoeting op getraind is, gingen de heren het veld op.

De warming up van HVC had direct resultaat, met een 5-2 tussenstand in het voordeel van de thuisploeg. Bij een 9-9 stand leek het lek te boven, maar hierna kreeg HVC weer de smaak te pakken en de stand ging weer naar 13-9.

Het tempo lag hoog en het aantal doelpunten ging hier in mee. De Zaanstrekers hadden moeite met het spel van de afstandsschutters van HVC, dit resulteerde in een 20-19 ruststand. Met 39 doelpunten in één helft was het publiek de grote winnaar.

In de 2e helft verliep de wedstrijd op zelfde voet. Spannend, snel, altijd dichtbij elkaar en ook af en toe een overtreding met 2minuten tijdstraffen als resultaat. Jordy De La Cour werd onderuit gehaald en bij zijn shirt gepakt. Met prachtig ontbloot torso zichtbaar moest hij het veld verlaten en werd zijn shirt weer aan elkaar getaped.

2 ploegen die geregeld met minder mannen op het veld geld stonden, gingen tot het gaatje en bleven gelijk opgaan. Dit onder leiding van een uitstekend scheidsrechterskoppel, waarbij er één afscheid nam. Ontzettend bedankt aan hem en alle scheidsrechters die dit seizoen na seizoen willen doen.

38-38 werd uiteindelijk de eindstand. Jordy kreeg, in de laatste seconde, de laatste penalty waarbij hij symbolisch de laatste goal van zijn carrière in Heren 1 maakt. De redactie verwacht hem volgend jaar gewoon weer terug. Ook Dave neemt (wederom) afscheid met mooie goals. Ook jij, tot volgend jaar!

Nu weer een lange terugreis met genoeg gezelligheid om de 2e plek te vieren! Sponsoren The Blacksmith en Fysiotherapie Zaanstad enorm veel dank voor het afgelopen jaar!

Tot volgend jaar allemaal!