Heren 1 sluit voorbereiding af met overwinning op toernooi bij Oliveo

Zondag 24 september stonden de laatste oefenwedstrijden op het programma voor de heren van HV Zaanstreek in Pijnacker op het mooie complex bij Oliveo. De tegenstanders waren thuisploeg Oliveo (2e divisie), Westlandia en Heerle (beide hoofdklasse). Ook zou er een wedstrijd tegen VVW op het programma staan maar deze ploeg was op de dag zelf helaas niet komen opdagen.

De 1e wedstrijd was tegen Heerle, waar de heren vorige week in Berkel-Enschot ook al een oefenwedstrijd tegen hadden gespeeld. Waar vorige week het verschil in de 1e helft direct werd gemaakt was het nu na 20 minuten zeer gelijk opgaand! Onze heren, die met een goed bezette bank op pad waren, konden het niveau de 2e helft zeer goed vasthouden en zelfs bij vlagen verhogen. Hierdoor stond er na 2x 20 minuten (de speeltijd van dit toernooi) een eindstand op het bord van 28-20 in het voordeel van Zaanstreek.

Na een korte lunchpauze was de volgende wedstrijd tegen Westlandia. Deze ietwat fysiekere wedstrijd zou van begint tot eind dicht bij elkaar blijven en gaf daarbij goede oefening richting de competitie. Duidelijk was het dat er geen moment verslapt kon worden. In de 2e helft van deze wedstrijd excelleerden de keepers van de heren meerdere malen. Door ook tot de laatste seconden een goed gesloten dekking te houden, kon de overwinning in de laatste minuut nog iets uitgebreid worden en sloten de heren deze wedstrijd met een 18-15 overwinning af.

De laatste wedstrijd tegen, qua competitieniveau, de sterkste tegenstander; Oliveo. Dit bleek ook zeer zeker zo te zijn. De heren van thuisploeg Oliveo hadden ook een brede selectie, met als gevolg dat ook in deze laatste wedstrijd het niveau zeer hoog lag. Na de 1e 20 minuten was er een kleine voorsprong van de heren van Zaanstreek; 7-6. Begin 2e helft kon deze voorsprong nog licht uitgebreid worden tot 10-8, maar toen leek de tank bij de heren van Zaanstreek toch wel leeg te zijn. Aanvallend werd er slordig gespeeld zonder duidelijke afspraken en defensief waren de mannen iets vaker net te laat om de sterke schutters van Oliveo af te stoppen, met als gevolg een achterstand van 14-16 met nog 2 minuten te spelen. De handdoek in de ring gooien was geen optie. De laatste 2 minuten van deze wedstrijd gaven de heren nog alles, met als gevolg dat er met nog 2 seconden op de klok uiteindelijk de winnende 17-16 werd gescoord.

De heren mochten hierdoor de 1e prijs mee naar huis nemen op dit goed bezette toernooi!

Aanstaande zaterdag om 21.00 beginnen de heren hun vuurdoop in de 2e divisie uit tegen Auto Smeeing/BDC in Soest.

Marc dit was echt de teamprijs hoor, niet jouw MVP trofee 😉