Heren 1 wint wedstrijd met 2 gezichten

De heren van HV Zaanstreek hebben de laatste thuiswedstrijd van het seizoen winnend afgesloten tegen U.S. uit Amsterdam.  Nadat de heren samen met de F-jeugd (en toekomstige F-jeugd) waren opgelopen was er direct scherpte. Omdat UGHV zaterdagavond heeft gewonnen bij Aristos 2 zijn zij kampioen geworden van de 2e divisie, voor de heren van Zaanstreek is de hoogst haalbare positie in hun debuutjaar de 2e plaats en deze willen de heren ook graag vasthouden.

Binnen korte tijd was de stand 5-1 in het voordeel van de heren die tegen het internationale U.S. voorbereid waren op een fysieke pot. Deze voorsprong werd lange tijd in stand gehouden tot 10-6 (door 9 verschillende spelers gescoord) maar eind 2e helft konden de heren met een tussensprint uitlopen tot 15-8. De wedstrijd had mede door een zeer goed fluitend koppel een zeer hoge snelheid met uiteindelijk een ruststand van 19-13, waarbij de doelpunten dus makkelijk vielen.

De 2e helft kreeg echter helaas een ander beeld. Door meerdere grote kansen te missen gaven de heren U.S. de kans om terug te komen in de wedstrijd. Dichterbij dan 24-22 kwamen zij echter niet. Mede door Dave, de angstgegner van U.S. met 8 doelpunten, bleven de punten in Zaandam! Een wedstrijd waarbij 19 om 8 doelpunten per helft een duidelijk teken is van 2 gezichten.

Met 8 overwinningen en 3 nederlagen blijkt de steun van het trouwe en in grote getalen aanwezige Zaanse publiek, de ploeg enorm geholpen te hebben!

Aankomende zondag de laatste wedstrijd, en tevens busreis, van het seizoen naar Emmer-Compascuum.

Lees hier ook het verslag in de krant van de wedstrijd: