Wedstrijdverslag Unitas HS2 – Zaanstreek HS1

10 maart stond de uitwedstrijd op het programma tegen Unitas 2 uit Rolde op het programma. De eerste busreis! Voor de busreis van 14 april zijn trouwens nog plekken beschikbaar, verderop in dit verslag staat hoe je je kan opgeven.

De naam Rolde is ontstaan uit Rotlo (1232), later Roetlo. De laatste vorm sleet onder metathesis af tot Roelte, en is later in Rolde veranderd. De betekenis kan zijn: roetlo = ‘rood bos’, vergelijk Grolloo (‘groen bos’), maar mogelijk ook roetlo = ‘gerooid bos’.

Een wedstrijd waar we met een mooie bus van Hellingman naar toe konden door donaties van een groot aantal supporters van HV Zaanstreek. Waarvoor enorm veel dank!

Gedurende de 2 uur durende reis hebben de spelers en supporters van heren 1 zich op meerdere manieren vermaakt, er werd Mario Kart gespeeld, Yahtzee, een Logoquiz en ook het (de hele reis durende) boeiende verhaal van Steef van Ee viel goed in de smaak.

Bij aankomst werd de prachtige omgeving van Rolde verkend doormiddel van een wandeling om de benen te strekken. Na een oorverdovende warming-up die zeker door Timo zeer gewaardeerd werd (eindelijk goede muziek) en een schrikmoment waar de enkel van Timo lichtelijk dubbel klapte, konden we goed van start.

Zo goed als de voorbereiding was, zo matig was het begin van de wedstrijd. Na een 11-7 tussenstand kregen we meer grip op de tegenstander, die het niet altijd eens waren met de, in onze ogen, sterk fluitende scheidsrechters!

Het hoogtepunt in de 1e helft was absoluut de draaibal van Jordy bij een pingel, hierdoor gingen we de rust in met een 15-15 tussenstand. In de 2e helft werd Timo door het publiek gastvrij ontvangen met een toeter en snoep. Unitas bedankt, waardeert ie zeer.

We liepen de 2e helft direct uit naar een 16-19 voorsprong met een hoger afrondingspercentage dan in de 1e helft en ook in de dekking stond het beter! Tot 22-25 konden we dit verschil handhaven. Aan het einde van de wedstrijd bleef het scorend iets achter, waardoor Unitas kon terugkomen tot 25-25. Door 2 doelpunten van Pinky, waaronder een lob bij een keeper van 2.00 meter gingen de punten mee naar Zaandam!

Verslag over de reis volgt mogelijk later. De kadetjes, pastasalade, bier en wraps worden in ieder geval zeer aangeraden door de enige echte Steef van Ee: “Mooi, mooi, mooi!”.

Wil je ook mee? Zondag 14 april is er nog ruimte! Meld je bij Wouter van Lienen via 0616821228.

Tot volgende week en groetjes vanuit de bus!