Heren 1 laat kans om gelijk aan kop te komen liggen

Afgelopen zondag kregen de heren de kans om gelijk te komen met UGHV. Op zaterdagavond speelde nummer 1 UGHV tegen nummer 3 Huissen en door de nederlaag van UGHV konden de heren van HV Zaanstreek bij winst op gelijke hoogte komen. Dit moest gedaan worden in Zaanstad Zuid tegen Aristos 2. Van de ploeg uit Amsterdam met veel bekende gezichten werd uit in november enigszins verrassend gewonnen. Aristos 2 heeft een aantal spelers die in het verleden een aantal niveaus hoger hebben gespeeld en daardoor was het zeker dat dit een zware pot ging worden.

De heren begonnen scherp en al snel stond er een voorsprong van 3 doelpunten op het bord 4-1. Door onder andere 2 goals van Michael (Mickey) werd er een maximale voorsprong behaald van 8-4. Hierna verliep het zeker aanvallend erg stroef in de 1e helft en kon alleen Dave nog tot scoren komen wat een ruststand van 9-13 betekende.

De 2e helft gebruikten de ervaren Aristos spelers de maximale tijd voor hun aanvallen waardoor het verschil niet veel kleiner kon worden. Ondanks dat een sterk spelende Sander de 2e helft vaker werd gevonden liepen de heren tegen een 22-25 nederlaag aan.

Deze zaterdag staat de uitwedstrijd tegen UGHV op het programma. De bus is volledig uitverkocht en we zullen dus met goede support afreizen om te proberen op gelijke hoogte te komen met UGHV. Met nog 3 wedstrijden op het programma is de strijd om plaats 1 nog open!