Wedstrijdverslag HV Zaanstreek Heren 1- FHC Heren 1

De tweede wedstrijd in de Tweede Divisie stond afgelopen zondag op het programma. De oude bekenden uit Stiens, FHC, komen op bezoek. Deze ploeg speelde een aantal jaar geleden nog in de Hoofdklasse. Na een fantastisch begin van de competitie met de winst op B.D.C., zijn de heren goed begonnen en is er op gebrand dit een vervolg te geven.

Zondagochtend om 10.30 verzamelen tijdens het weekend van het Zaanse Bokketochie lijkt vooraf een gevaarlijke combinatie, waar onze heren in het verleden al vaker mee te maken hebben gehad. Niets blijkt minder waar en staat er een team te popelen om nieuwe teamfoto’s te maken en de nieuwe sponsor, Proeflokaal The Black Smith, te voorzien van een prachtige foto aan de muur.

Topfit en met gezonde spanning begint de wedstrijd tegen de mannen uit Friesland, die toch behoorlijk wat lengte met zich meebrengen. Na wat slordig spel van FHC en snelle omschakeling bij Zaanstreek, is er in korte tijd toch een mooie voorsprong op het scorebord gezet. Een fase waarbij beide ploegen gelijk opgaan volgt. De verdediging staat stevig, maar zo hier en daar glipt er toch een bal doorheen waar helaas de keepers van Zaanstreek ook geen antwoord op hebben. In de aanval worden mooie en vooral heel veel kansen gecreëerd, maar tot dat zelfde aantal doelpunten komt het niet. We gaan de rust in met een verschil van twee doelpunten voorsprong.

In de tweede helft beginnen beide ploegen met een vergelijkbaar beeld als de eerste helft. Tijdens de eerste 15 minuten zien we het spel heen en weer gaan, waarbij de dekking goed staat, maar het niet lukt om de voorsprong uit te bouwen. Hier en daar mogen wat spelers van beide ploegen met 2-minuut tijdstraffen naar de kant, maar ook op deze momenten blijft de thuisploeg rustig en blijven scoren.

Rond het middenstuk van de tweede helft komt Michael Zaaijer in de goal te staan. Waar beide keepers tot dan toe geen antwoord hadden op de schoten van F.H.C., pakte Mike meerdere 100 procent doelkansen, en dat met een haast nonchalante houding. Een combinatie van dit fantastische keeperswerk, wat tijdstraffen en onrust bij de uitploeg en prachtige goals van verschillende spelers van Zaanstreek, hebben voor een comfortabele voorsprong van 10 doelpunten gezorgd.

De krachtmeting met de nummer 3 van afgelopen seizoen heeft als eindstand 35-25. Een stand die qua doelpunten nog hoger had kunnen uitvallen. Ook een stand waar vooraf meteen voor getekend zou worden en de ploeg trots op mag zijn. Twee wedstrijden gespeeld, vier punten. Wat een start in de Tweede Divisie!

De foto zien die wij voor Justin, van Proeflokaal The Black Smith, hebben gemaakt? Ongetwijfeld zal die binnenkort daar aan de muur hangen.

Vanavond spelen de heren in de beker uit, tegen en in Volendam. Kom jij ze ook aanmoedigen?