Heren 1 uitgeschakeld in de beker maar aan kop in de 2e divisie!

De heren van HV Zaanstreek hebben afgelopen week 2 wedstrijden gespeeld. Op dinsdag tegen de welbekende tegenstander Kras/Volendam HS3 voor de beker, en op zondag tegen oude bekende Havas HS2 in de competitie.

De wedstrijd van dinsdag tegen Volendam HS3 was een wedstrijd met 2 totaal verschillende helften. Waar de heren in de 1e helft met goede snelle combinaties stap voor stap uitliepen, lukte er zeker in het begin van de 2e helft heel weinig waardoor er met hard werken nog een verlenging uitgesleept moest worden. In die verlenging was de tank redelijk leeg en won Volendam HS3 uiteindelijk met 38-34 en kan de volle focus de rest van het seizoen op de competitie.

In de competitie zijn de heren tot op heden nog ongeslagen en mochten ze deze zondagmiddag op bezoek bij Havas HS2 in Almere. Deze ploeg had nog geen punten gehaald, maar met een aantal oude bekenden in het team was deze wedstrijd niet zomaar gespeeld.

De heren begonnen de wedstrijd zeer scherp! Waarbij in de 1e aanval Bas de keeper nog een kans gaf was hij de 2e aanval kansloos op een snel uitgespeelde break. Door een sterke dekking en een paar mooie steals liepen de heren direct uit naar 3-10. Op dat moment kickte het Zaanse kwartier in en stokte vooral de aanval, waar er te vaak de individuele keuze werd gemaakt. Hierdoor kon Havas terugkomen naar 13-14, wat ook de ruststand was.

De 2e helft begon Havas in overtal met balbezit, maar door in de kleedkamer elkaar weer op scherp te hebben gezet was de felheid en energie weer terug in de ploeg van Zaanstreek. Met in de beginfase kleine stappen liepen de heren weg bij Havas doormiddel van doelpunten van Jordy, opnieuw Bas en Sander: 14-17.

In deze periode bleek Havas het tempo niet goed meer aan te kunnen. Hierdoor kregen de heren van Zaanstreek meerdere keren een strafworp of vrije bal mee met als gevolg dat de stand in een hoog tempo onze kant op viel: 18-27. Hierna was het verzet van Havas gebroken en wisselden ze veel spelers door. Dave bracht de eindstand op 22-35 in de laatste seconde.

Ook een speciale vermelding voor de scheidsrechter die door ziekte van zijn koppelmaat het alleen moest doen, maar een zeer goede wedstrijd floot!

Door deze overwinning staan de heren met 6 punten uit 3 wedstrijden op een 1e plaats in de 2e divisie.

Marc Eshuijs 10, Jordy de la Cour 8, Dave Oehler 6, Wouter van Lienen 3, Bas van Lienen 2, Robin van den Boog 2, Daniƫl Kant 2, Sander Meijer 1, Jasper Dielemans 1.

Aankomend weekend een vrije ronde door de herfstvakantie, maar op 29 oktober spelen de Heren thuis tegen Quintes/VVW HS1 om 12:35. Zie we je daar?!