Heren HV Zaansteek winnen bij vuurdoop 2e divisie

Op zaterdag 30 september stond de 1e wedstrijd in de 2e divisie op het programma tegen Auto Smeeing/BDC. Dit is het hoogste niveau waar HV Zaanstreek ooit heeft geacteerd. Met aanwinsten Michael Westerdijk (overgekomen van Vido) en Daniƫl Kant (overgekomen van Volendam) en zonder Jasper Dielemans en Michael Zaaijer ging HV Zaanstreek toch met een brede selectie op pad richting Soest.

Na het overhandigen van een bedankje in het kader van de week van de scheidsrechter (die helaas alleen was i.v.m. ziekte van zijn koppelmaat), begon de wedstrijd direct fel. In de 1e helft was voor beide ploegen de defensie een belangrijke schakel. Waarbij BDC dit bij vlagen zeer offensief benaderde, bleef de dekking van HV Zaanstreek compact met goede rugdekking. De 1e slag van de wedstrijd was voor HV Zaanstreek door middel van een doelpunt van Wouter van Lienen. Na ongeveer 10 minuten was de stand 2-2 en was keeper Timo Wielenga al meerdere keren zeer belangrijk. Aanvallend was het af en toe zoeken met de offensieve dekking, maar met goede loopwegen en sterke positionering kwamen de heren regelmatig in goede scoringposities. De ruststand van 10-12 in het voordeel van Zaanstreek liet wederom zien dat bij beide ploegen de defensie sterk stond.

Zaanstreek begon de 2e helft in overtal. Door een doelpunt van Marc Eshuijs bracht hij de stand direct op 10-13, waar later de tussenstand op een maximaal verschil van 10-15 kwam door 2 doelpunten van Wouter van Lienen. Hierna stagneerde de productie en kwam BDC beter in de wedstrijd. Richting het einde van de wedstrijd kwamen ze zelfs op een 22-19 voorsprong. Een op karakteristieke wijze gemaakte penalty door Jordy de la Cour zette de comeback in. De heren behaalden uiteindelijk een zwaarbevochten 23-24 overwinning, waarbij zeker de dekking en het keeperswerk van Timo Wielenga een groot aandeel in de overwinning hadden.

Marc Eshuijs 7, Wouter van Lienen 7, Jordy de la Cour 3, Michael Visser 2, Robin van den Boog 2, Bas van Lienen 1, Sander Meijer 1, Dave Oehler 1.