Wedstrijdverslag Aristos HS2-HV Zaanstreek HS1

Wederom een wedstrijd tegen een oude bekende. Aristos was de afgelopen jaren in de hoofdklasse altijd al een lastige tegenstander, en zeker om 19.00 in een koude hal.

Met een vaste supportersschare die naar Amsterdam-West waren afgereisd begonnen de heren aan hun warming up. Onder aanmoediging van oppeppende muziek, dat met mach 10 werd afgespeeld, werd de non-verbale communicatie meteen op de proef gesteld.

De eerste helft begon meteen met goals aan beide kanten. Met wel een hele mooie goal van Jasper strak in de kruising, werd meteen getoond dat wij wel degelijk wat doelpunten kunnen maken. Vroeg in de wedstrijd werd de toon gezet, toen een behoorlijk ervaren speler van Aristos Dave op een manier wist te grijpen die je normaal alleen op het laagste niveau ziet. De impact bij Dave viel gelukkig mee en we konden verder met ons snelle spel. Door de snelle midden-uit wisten we een aantal keer te scoren. Naarmate de wedstrijd vorderde, stond de verdediging steeds beter. Dit resulteerde in een ruststand die erg dichtbij elkaar lag, maar de schrijver heeft niet genoeg opgelet om dit nog te weten.

In de tweede helft knalden we er weer bovenop. Een aantal fraaie doelpunten en reddingen aan onze kant zorgden voor een hele kleine voorsprong van twee punten. Deze zijn de laatste 10 minuten met hand en tand verdedigd, onder luide aanmoediging van de Zaanstreek en Aristos Ultras werd het hier nog flink spannend. Ballen op de lat, onderscheppingen, reddingen en nog prachtige doelpunten hebben er voor gezorgd dat het positieve verschil van 3 doelpunten op het scorebord kwam te staan: 29-32.

Na de wedstrijd is er nog even gekeken naar de nieuwe teamfoto bij onze nieuwe broeksponsor ‘The Blacksmith’, die hangt er prachtig bij!

Aanstaande zondag spelen wij voor de derde keer dit seizoen tegen de nummer twee. Ditmaal ontvangen wij UGHV in de Koog. Tot daar allemaal!