Heren HV Zaanstreek weerstaan aanval op de 1e plaats

Op zondag speelden de heren 1 van HV Zaanstreek in de altijd gezellige breedtesporthal in de Koog tegen nummer 2 uit de competitie; UGHV uit Ulft. De gasten waren goed voorbereid, met een brede selectie en camerateam lieten ze niets aan de twijfel over. Ze kwamen om de 1e plaats over te nemen. Het begin van de wedstrijd was echter voor heren 1, die door een goede dekking en snelle goals uitliepen naar een 5-1 voorsprong. Dit was voor de gasten het teken dat er uit een ander vaatje getapt moest worden en door hun schutter meer in het spel te betrekken, kwamen ze steeds ietwat terug in de wedstrijd. Als gevolg een 12-11 tussenstand, wel nog steeds in het voordeel van de heren van HV Zaanstreek. Bij rust stond er echter weer een iets ruimere voorsprong op het bord door een aantal steals waarbij (bijna) altijd de keeper kansloos werd gelaten; 16-13. Vooral defensief liep de wedstrijd iets minder gesmeerd dan in de voorgaande wedstrijden en in de rust werd er dan ook gefocust op hoe wij hun bewegelijke spel konden ontregelen.

Het begin van de 2e helft, waar de heren nog wel eens last hebben om direct scherp te zijn, liet duidelijk blijken wat hier als team het doel was. Na 10 minuten was de stand in de 2e helft 8-1 doormiddel van 6 verschillende doelpuntenmakers, wat ook maar weer de breedte van de selectie liet zien. Hierna brak een zenuwachtige fase aan waarbij de ploegen aan elkaar gewaagd waren en tot 28-20 konden de heren het verschil op 8 punten houden. Na 5 goals op rij van UGHV brak Robin de ban met de 29-25 en door een aantal goede stops van Timo bleef het verschil op 3 goals of meer. Smet op de wedstrijd was een actie in de dekking waarbij Jasper zijn hoek verkleinde waarvoor de scheidsrechter (al dan niet terecht) een 2 minuten tijdstraf en penalty voor de gasten zou geven, maar de speler van UGHV kon zichzelf niet beheersen en uitte zijn frustraties tegen Jasper met als gevolg een blauwe kaart. Eindstand van de wedstrijd werd 32-28 waardoor de heren nu 3 punten voorsprong hebben op de nummer 2.

Zaterdag spelen de heren uit tegen US om 18:30 in de Amstelcampushal in Amsterdam.