Wedstrijdverslag Quintus/VVW HS1-HV Zaanstreek HS1

Na een geslaagd experiment van de schrijvers van dit wekelijkse hoogtepunt zijn we weer terug. Mails, brieven en appjes stroomden binnen, want…. vorige week geen wedstrijdverslag. Wij vinden het goed om te merken dat dit zo enorm leeft, dus deze week zijn
we er weer. En oh, vorige week werd winst geboekt op Havas.

Deze week stond VVW op het programma. Sporthal De Dars was al een tijd niet aangedaan, maar toch voelde de route als vertrouwd. De geschiedenis leert dat een wedstrijd tussen VVW en Zaanstreek nooit zonder spanning eindigt. Altijd verhit, altijd dichtbij elkaar en dus altijd spannend.
De wedstrijd begon zonder de zieke Bas van Lienen. Dit zorgde ervoor dat de linkerhoek positie naast Daniel anders ingevuld moest worden. Naast deze aanpassing, moesten er ook wat tactische keuzes gemaakt worden om een aantal spelers van de tegenpartij onschadelijk te maken.
Dit resulteerde in een continue mandekking op de speler die in de thuiswedstrijd veel goals wist te maken. Dit deel van de tactiek slaagde goed. De wedstrijd ging gelijk op. Met een lichte voorsprong leek het de goede kant op te gaan. In de aanval zorgde het tempo voor wat ruimte voor onze cirkels en wisten de hoeken een aantal keer vrij te komen.
Nagenoeg gelijk gingen de teams de kleedkamers in. Met een Zaanstreek dat met een paar kleine aanpassingen vol vertrouwen de kleedkamer al snel verliet, liet VVW lang op zich wachten. De tactische keuzes van Zaanstreek bleken een hersenbreker voor de mannen uit Wervershoof. Beide ploegen begonnen vol goede moed aan de tweede helft, maar de hersenbreker bleek te kraken. Met de hoek die omkwam en druk zette op onze verdediging was blijkbaar de oplossing gevonden.
Zaanstreek kwam er na een achterstand van drie punten toch weer bovenop en leek in controle. De wedstrijd kwam richting climax en er werd gestreden aan beide kanten. Het resultaat een eindstand van: 25-23 in het voordeel van VVW.
Volop gestreden, maar soms zit je aan de verkeerde kant van de score.

Aanstaande zondag gaan we er weer voor om onze koppositie vast te houden! 11:35 in Zaanstad Zuid tegen UDI uit Arnhem.