Wedstrijdverslag HV Zaanstreek – Auto Smeeing/BDC HS1

Allereerst excuus voor dit late wedstrijdverslag waar toch iedereen op zat te wachten, maar jullie verslaggevers waren of op vakantie of in de lappenmand.

De tweede seizoenshelft is van start gegaan tegen de mannen uit Soest. De heenwedstrijd was een harde wedstrijd waarbij de flinke voorsprong uiteindelijk eindigde in een nipte overwinning.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd stilgestaan bij het verlies van Ruud Knaup. Dit werd met een minuut stilte en rouwbanden gedaan. Ruud was jarenlang een bekend gezicht op de bank bij heren 1 als teambegeleider. Dit heeft hij tot een aantal jaar geleden nog gedaan. We zijn hem zeer dankbaar! En deze wedstrijd moest voor Ruud gewonnen worden.

Na het fluitsignaal kwam de score langzaam op gang. Er was een kleine voorsprong voor Zaanstreek maar deze werd al snel gedicht naar 8-8. Hierna bleef de wedstrijd redelijk gelijk op gaan. Met hier en daar wat onsportieve uitingen en harde clashes werd het de, in z’n eentje fluitende scheidsrechter, niet makkelijk.
In de tweede helft zagen we een vergelijkbaar spelbeeld, waarbij het niet altijd perfect was, maar wel keihard gewerkt werd. En een tweede helft die alles had: met een rode kaart voor Sander, een bal tegen de lat dat werd gezien als doelpunt maar toch werd teruggedraaid en een prachtige lob om de zege over de streep te trekken.

Lekker mannen!! Nog steeds bovenaan. En deze was voor Ruud!