Verslag wedstrijd Dames 2, ons team van de maand.

DSS DS3 – HVZ DS2, zondag 3-3-19.

Om half 5 in Heemskerk moesten we aantreden tegen DSS dames 3. Door een wisseling van teams door DSS was het een ander team dan in de thuiswedstrijd. De vorige wedstrijd hadden we dik verloren dus misschien maakten we tegen dit team meer kans. Spoiler alert: helaas niet… DSS had een lange speelster met een prachtig schot. Niemand zag kans om haar te stoppen. Hierdoor vlogen er al 7 goals in een paar minuten in het doel in de eerste helft. Helaas floot de scheidsrechter niet voor lopen en indringen van hun kant, dus daar konden wij ook niet ons voordeel mee doen. Ook werd er voor elke scheet/lichte overtreding een vrije worp of een penalty gegeven.

In de tweede helft hadden wij de schutster iets beter onder controle, maar het mocht niet baten. Onze 16 doelpunten waren ook mooie doelpunten, prachtige afstandsschoten of een goed samenspel als team. Door de afwezigheid van onze 2 keepsters stond Marit van de dames A bij ons op doel. Ze stopte een aantal moeilijke ballen, waaronder een break en een penalty. Top gedaan!

Gelukkig zijn wij als team altijd optimistisch en blijven tot het eind toe proberen om er nog wat van te maken. Wat zelfs resulteerde in de laatste seconde in een doelpunt vanuit de hoek door snel en goed overspelen.

De eindstand was 31-16.

Groet, Marion Meijer.