F-jeugd speelt eerste toernooi

Op zaterdag 14 oktober was het zover: de F-jes speelden hun eerste toernooi. Enthousiast en gespannen liepen ze met z’n achten in hun Zaanstreek tenue de zaal in. Benthe, Owen, Nova, Hanna, Riley, Hannah, Noor en Yolée waren er helemaal klaar voor!

De tribune zat vol met publiek. Tijd om warm te lopen was er niet, we waren een beetje laat. De spanning kon daardoor gelukkig ook niet verder oplopen.

Na het begroeten van de tegenstander en scheidsrechters liepen 1 keeper en 4 spelers het veld op. De andere 3 konden vanaf de bank heel even kijken hoe het precies allemaal werkte.

Wedstrijd 1 en 2 waren nog wat onwennig. Shoot-outs hebben we nog niet geoefend, maar dat maakte ze niet uit. Allemaal schieten en allemaal op doel! In wedstrijd 2 viel de eerste goal! Na wedstrijd 2 hadden we even tijd om de spanning los te laten. Een appel en komkommer eten en op aanwijzing van Dennis (papa van Owen) oefenen met vrijlopen en overspelen. Dat wierp in wedstrijd 3 meteen zijn vruchten af; er werd goed gekeken wie er vrij stond. Er werd gedribbeld, 3 passen gedaan en door meerdere op doel geschoten! Met 6 doelpunten in the pocket gingen we weer omkleden en naar huis. Wat een kanjers!

Op naar het volgende toernooi!  Groetjes van een trotse coach.