Wedstrijdverslag van ‘de topper’ afgelopen zaterdagavond

Zaterdag 08-02-20 Kleine Sluis HS1 – Zaanstreek HS2.

Het was een heerlijk donkere rit naar het noorden van onze provincie, waar wij ons opmaakten voor een pittige wedstrijd tegen de gedeelde nummer 1.

Na de vorige ontmoeting wisten we al dat dit een spannende wedstrijd zou worden (vorige keer werd het 23-23).

Helaas mistten we nog steeds ons renpaard Wouter, maar gelukkig kregen wij extra hulp vanuit heren 3 in de vorm van André.

We wisten van de vorige wedstrijd dat kleine sluis een sterke linkeropbouwer heeft en een linkerhoek die niet veel ruimte nodig heeft om te kunnen scoren. De wedstrijd ging gelijk op en Sipke had snel door dat hij hun linkeropbouwer snel en correct moest aanpakken. Door onze sterke manier van verdedigen zag je aan het einde van de 1e helft steeds meer frustratie erin sluipen bij kleine sluis, wat resulteerde in een ruststand van maar 12-10 in het voordeel van kleine sluis.

Na rust drukten we door en kwamen we tot 13-13. Kleine sluis wist op dat moment niet hoe ze ons moesten stoppen. Helaas was dit van korte duur, want kleine sluis trok bij deze stand aan de rem. Er werd te gevaarlijk verdedigd en helaas mistte de scheidsrechter hierin meerdere momenten waarin ze had MOETEN ingrijpen. De veiligheid van de spelers staat natuurlijk altijd voorop!
Dus na veel onregelmentair verdedigen gingen wij hierin mee en dat resulteerde in twee minuten voor Lars. Nadat hij op de bank zat en wat stoom afblies, hoorde de scheids hem opmerkingen maken over haar beslissingen en mocht hij vertrekken met rood en bier gaan halen.

Na de eerst volgende verdedigende actie van Marc kwam er een toch wel wat sarcastische opmerking van onze handbal mams (Bea), wat resulteerde in de volgende twee minuten. Daar bovenop mocht Dennie ook nog twee minuten op de bank plaatsvinden. “Maar het komt allemaal goed, Sipke is in een top conditie die kon zo nog zestig minuten door spelen zonder wissel”.

Helaas doordat de scheids met haar twee minuut straffen de tijd even kwijt was, stonden we voor mijn gevoel bijna de hele tweede helft met één of twee man minder.
De wedstrijd eindigde in 22-14 in het voordeel van Kleine Sluis.

Gelukkig hebben we nu drie weken vrij en kunnen we ons weer opladen voor de aankomende wedstrijden. Namens heren 2 bedanken we Andre voor het invallen, want hij speelde echt een hele sterke wedstrijd.

Hertog (Gert-jan)