Eerste wedstrijd F jeugd

Zaterdag 30 oktober was het dan eindelijk zover, het eerste toernooi voor onze speelsters van de F-jeugd. Helaas hadden 3 van de 5 teams zich afgemeld. Maar gelukkig wilde VOC toch graag komen, zodat de meiden na lang wachten 2 wedstrijdjes konden spelen.

Om half 1 stonden er 11 zenuwachtige kinderen op het veld, want voor 10 van hen was dit het eerste wedstrijdje ooit! Grote dank aan VOC, zij leenden 2 spelers uit aan ons zodat de wedstrijd toch gespeeld kon worden.

Coach Jordy begon met een gezamelijke warming-up waarin beide teams werden klaargestoomd voor 15 min van spelplezier, lachende gezichten, goed keeperswerk en mooie doelpunten. Tussendoor een glaasje limonade, wisselen van speelsters en weer 15 min door.

Erg leuk was de enthousiaste en volle tribune welke bij ieder doelpunt luid juichend op de banken stond, dit kwam het spelplezier erg ten goede en toverde keer op keer een stralende lach op de gezichten van de spelers.

Het volgende toernooi is op 20 november in sporthal Elzenhagen in Amsterdam. Het zou heel leuk zijn als dit team nog wat zou groeien in aantal, dus neem je vriendjes/vriendinnetjes, buurjongens/meiden of zoon/dochter van 7 of 8 jaar mee naar de training op dinsdag of donderdag van 6 tot 7 in sporthal Zaanstad zuid en maak kennis met de leukste sport die er is!