Wedstrijdverslag Celeritas DS1 – HVZaanstreek DS1

Het is alweer een week geleden maar bij deze het verslag van de wedstrijd van 22-10-23:

Vandaag moesten wij naar het plaatsje Bunnik om daar aan te treden tegen het nog onbekende Celeritas. Daar aangekomen was alles nog dicht, dus in de auto wachten op iemand die de sporthal kon openen. Na 10 minuten wachten was daar gelukkig iemand met een sleutel. De dames gingen gelijk omkleden om aan de warming-up te beginnen, want het was steenkoud in de hal.

HVZ liet goed handbal zien, alleen in een te laag tempo waardoor Celeritas hun verdediging steeds op orde had. HVZ zag steeds wel wat openingen en scoorde hierdoor voor rust al 11x. Celeritas had diverse lange vrouwen, maar HVZ had de verdediging goed op orde en als Celeritas er toch doorheen kwam, stond onze keepster in de weg. Celeritas scoorde hierdoor maar 5x, dus een ruststand van 11-5.

Na rust een zeer gemotiveerd HVZ dat nu sneller de bal rond liet gaan en meer vanaf afstand gooiden, hierdoor liepen de doelpunten hard op. Celeritas probeerde van alles, maar HVZ gaf haast nik weg. Eindstand 10-25.

Het was een puike wedstrijd dat goed geleid werd door 2 uitstekend fluitende scheidsrechsters. Wat ik ook goed vond was dat alle veldspeelsters gescoord hadden. Verder bedankt ik de invallers en wens ik Eeke sterkte met haar duim.

Ron Grootveldt, coach